Wednesday 29 May 2013

tuuuu diaaa~~:)


alllooo..tomeiinyee..
senyum sikettt..(^_^)

                                                Haloooha..
Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum..;)
Sihat ke?moga kita sentiasa dalam rahmat ILLAHI ek..
Hm,apa nak citer ari ni ek??
(ilham..datang la engkau...hoho)
Jengggg..
Let started...
Ok...kelmarin..mak,ayah dok Tanya lagi..
Gini kisahnyaa..:)
Mak:nana,tiada lagi ka panggilan upu kamu tu?
Me;belum lagi..nanti bulan 7,baru keluar..
Mak;naa..hari tu,yang mohon pi ME*** pun ko takda isi..padahal,senang la tu suda lau ko pi sana,ada kawan mu sama-sama dok beaufort..ni kau ni,tak mahu pula..
(diam,tak terkata..huhu)
Me:tak pa la,ba..insyaallah..ada juga tu rezeki nanti U di Malaysia ni..kita tunggu jak la..
Mak;naa..ko pikir senang ka tu lau pi luar Negara tu..hanya yang bagus keputusan jak ni ada peluang boleh gi sana tu..kawan-kawan mama pun lau dengar anak-anak gi sana tu,,bangga suda diorang tu..diorang cakap..waa,bagus tu eh dapat belajar di sana tu..bukan senang dapat tu..kami ni pun,mahu juga lau anak-anak kami pi sana..tapi,masalahnya...anak-anak ni bukan sekolah agama,pelajaran pun tak berapa..(huhu)
Me;ya la..lau langsung tak dapat apa-apa tawaran di Malaysia ni.,tahun depan kan ada lagi...insyaallah,rezeki di mana-mana..kerja la dulu lau macam tu,kumpul duit..;(
Mak;naa..ketinggalan la ko dengan kawan-kawan mu kalau macam tu..
Me;tak apa la mak..biar saja la tu..
Ayah;bah,mana-mana saja la ko...kita tunggu saja la nanti bulan 7..boleh ba tu..
Jadi,nana..keputusan STAM ko tu,boleh juga diterima ka lau masuk U Malaysia ni??
Me;insyaallah,pa..tawakkal saja..huu..
Dalam secara tak sedar,saya pun meluahkan apa yang terbuku di hati..
Me;naa mak,kalau tiada langsung dapat tawaran apa-apa,,mohon jadi POLIS atau TENTERA atau PELADANG la saya ni..haaha..baru la..best juga tu..;)
(out of my future plan)
Mak;eh..jangan ko tak tentu sana,,belajar dulu ko..jan mahu ikut orang yang tidak mahu belajar tu..orang tua tak pernah halang pun kamu belajar..
(huhhuu..tak pernah terdetik pun hati saya ni nak berhenti belajar..insyaallah,keyakinan saya masih kuat untuk mecari ilmu itu selagi ada peluang)
    

(maaf la ek cik abang sekalian,kite pinjam pic korang ek..hik3)
(Haaha,,bila ingat balik apa yang saya cakap tu,terasa lucu pula tau..adakah patut??..ish ish ish,nana nana,boleh-boleh hang dok pikiaq lagu tuuu...kah kah kah..nak jadi polis or peladang ek??))
Ok..perbualan stop sampai di situ sahaja..hehe..
Mak,ayah..kalau mak ayah risau adakah saya dapat sambung belajar lagi ke dok...saya lagi risau tau..saya rindu dah nak rasa balik suasana belajar seperti dahulu..huuhu
Tapi,masalahnya..result upu tu yang lambat keluar.macamna saya nak tahu dapat sambung katna...saya pun risau sangat ni..huuhu..


Bismillahirrahmanirrahim..
YA ALLAH,sesungguhnya Engkau maha mengetahui apa yang terbaik buat diriku..aku serah kan seluruh kehidupan ku hanya kepada MU..engkau berilah aku peluang agar aku dapat menimba ilmuMU,agar aku dapat memberi manfaat kepada agama,bangsa dan Negara ku dengan ilmu yang aku ada..walaupun tak banyak mana,,,huu..
Dan engkau berikan lah juga aku peluang agar aku dapat membalas jasa kedua ibubapa ku dan menggembirakan hati mereka..
Berilah aku kekuatan dan kesabaran dalam menghadapi apa jua yang telah engkau tetapkan buat diri ku ini..
Amiiin ...ya rabbal Alamin..



Ok,then..setakat ni je la kite punye citer ek..
C u next..
                                                                   

No comments:

Post a Comment